February 22, 2012

Globe Valve

Adalah jenis valve yang digunakan untuk mengatur aliran pada pipa sehingga dapat menentukan besar kecilnya sebuah aliran. Globe valve ini biasanya digunakan pada dischar pompa. Keuntungan dengan valve ini terletak pada pengaturan aliran yang akurat. Sedangkan kekurangan pada globe valve adalah pressure drop yang tinggi.
Cara kerja Globe Valve adalah sebagai berikut.



Pada Globe valve ini Arah alirannya membelok dari bawah keatas sesuai dengan dasain sit disk lain halnya dengan Gate Valve yang arah alirannya lurus.

Bagian-bagian dari globe valve adalah sebagai berikut

1 comment:

  1. Our Goods are very best providing at domestic industry and exported to your nations and regions like U.S.A and Southeast Asia, right after Anix Establishedin 1988. We have put in place income departments and after provider places in huge and middle metropolitan areas all through China. We are going to achievement in providing our great quanlity guarantee and finest soon after gross sales company for our Anix manufacturing.Our company has become accredited according to ISO9001 and appraised as premium quality types by Machanical Engineering Valve Supervision Bureau & Provinvial Testing Center in succesive yeras. Anix Valves

    ReplyDelete